Bayernin toimitusjohtaja puoltaa Yhdysvaltojen valintaa MM-kisaisännäksi: ”Se on looginen vaihtoehto”
Kuva: Getty Images
Bayern Münchenin toimitusjohtaja Karl-Heinz Rummenigge uskoo, että Yhdysvallat olisi hyvä vaihtoehto vuoden 2026 maailmanmestaruusturnauksen isäntämaaksi.
MM-turnaus laajenee tuolloin 32 joukkueesta 48 joukkueen kilpailuksi. Rummeniggen mukaan Yhdysvalloilla olisi infrastruktuurin puolesta loistavat puitteet laajennetun turnauksen järjestämiseksi.
– Yhdysvallat on mainittu useasti MM-turnauskeskustelussa. Minusta se on hyvä ja looginen vaihtoehto, sillä kiinnostus ja intohimo jalkapalloa kohtaan näkyy siellä vahvasti, kertoi Bayern-pomo Sport Bildille.
Rummenigge on pyrkinyt viime vuosina kasvattamaan Bayernin brändiä Pohjois-Amerikassa. Saksalaisjoukkue on käynyt Yhdysvalloissa pelaamassa harjoituspelejä kolmena viime kesänä. Bayern on pelannut MLS:n tähdistöjoukkuetta vastaan ja International Champions Cupissa, ystävyysturnauksessa, joka järjestetään joka kesä Yhdysvalloissa.
Viime kesänä joukkueen peleissä riitti katsojia.
– Ensimmäisissä otteluissamme kävi 42 000 ja 54 000 ihmistä, ja kolmannessa yleisömäärä oli jo 80 000, Rummenigge kertasi.
Lähde: Goal
LUE MYÖS:
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- Englannissa ihmetellään, miksi Jude Bellingham ei saanut punaista korttia – tästä on kyse
- MM-kisoissa vielä neljän vuoden päästä? Nyt puhuu Lionel Messi
- Hurja huhu: Markku Kanerva ehdolla yllättävän maajoukkueen päävalmentajaksi
- MM-kisoihin tulossa uusi käytäntö – näin rangaistuspotkukilpailut voivat muuttua
- Brasilialle huippu-uutisia – MM-tähti palaa kehiin monen vuoden tauon jälkeen
- Kuva julki: Tämä Englannin pelaaja kieltäytyi kättelemästä Thomas Parteyta
- Cristiano Ronaldolta kysyttiin Lionel Messistä – latasi tylyt sanat
- Jude Bellinghamilta nöyrä ele MM-kisoissa – ”En ansainnut tätä”
- Harry Kane: Uskomaton moka!
- Nyt tuli suru-uutinen – Ranska pelaa Norjaa vastaan ilman päävalmentajaansa
- Cristiano Ronaldo teki historiaa – ensimmäisenä koskaan MM-kisoissa
- Nyt tuli suru-uutinen – Ranska pelaa Norjaa vastaan ilman päävalmentajaansa
- Cristiano Ronaldo loisti murskavoitossa – Mika Väyrynen otti kantaa MTV:llä: ”Kaiken sen loan jälkeen”
- Cristiano Ronaldolta kysyttiin Lionel Messistä – latasi tylyt sanat
- Iranin joukkue jätti paperille viestin MM-kisapelinsä jälkeen
- Peter Schmeichel: ”Lionel Messin ensimmäinen maali olisi pitänyt hylätä”
- Harry Kane: Uskomaton moka!
- Jude Bellinghamilta nöyrä ele MM-kisoissa – ”En ansainnut tätä”
- Norja selvitti tiensä pudotuspeleihin – Erling Haaland teki MM-historiaa
- Näkökulma: Nyt on aika penkittää Lionel Messi