David Beckhamin olympiaunelma murskaksi
Kuva: Getty Images
Entinen Englannin maajoukkueen kapteeni David Beckham ei edusta Ison-Britannian historiallista olympiajoukkuetta heinäkuun lopulla alkavissa Lontoon olympialaisissa. Englannin jalkapalloliitto on myös tiedottanut, että yksikään jalkapallon EM-turnauksessa mukana ollut pelaaja ei pelaa olympialaisissa.
– Luonnollisesti olen erittäin pettynyt, että en tullut valituksi, mutta olen nyt joukkueen suurin kannattaja, Beckham kertoi BBC Sport:lle.
– Minulle olisi ollut suuri kunnia olla mukana tässä uniikissa joukkueessa, mutta nyt toivotan heille onnea ja menestystä.
Beckham kuului olympiajoukkueen valmentajan Stuart Pearcen alustavalle 35 pelaajan listalle, mutta ensi maanantain virallisessa joukkueessa hänen nimeään ei ole.
Olympiaturnaus ei ole kansainvälisen jalkapalloliiton FIFA:n virallinen turnaus. Joukkueet koostuvat alle 21-vuotiaista pelaajista, jonka lisäksi turnaukseen voidaan nimetä kolme yli-ikäistä pelaajaa.
Joukkueesta putoaminen tuntuu Beckhamille karvaalta, koska hän on ollut Lontoon olympiahankkeessa mukana alusta lähtien sen puolestapuhujana ja virallisen hakukomitean edustajana.
Kansainvälisen jalkapalloliiton FIFA:n alaisuudessa Ison-Britannian maat, Englanti, Skotlanti, Wales ja Pohjois-Irlanti, kilpailevat omina joukkueina.
Olympialaisissa maat kuitenkin kuluvat Ison-Britannian alaisuuteen ja perinteisesti briteillä ei ole ollut ollenkaan jalkapalloedustusta tässä turnauksessa. Nyt kotikisat tekevät poikkeuksen ja neljä maan edustajista kootaan yksi edustusjoukkue.
LUE MYÖS:
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- Brittimediassa spekuloidaan yhä Skotlannin jatkomahdollisuuksia MM-kisoissa – tämän se vaatisi
- Uruguayn maalivahdin katastrofikisoille ei ole vertaista koko MM-historiassa
- Ruotsin MM-pelaajan kisat jäävät kesken
- Iranin kapteenilta palautetta FIFA:lle ja Gianni Infantinolle: ”Katastrofaalinen MM-turnaus”
- Norja jätti kaikki tähtipelaajansa penkille – näin päävalmentaja perusteli
- Marcelo Bielsa: En antanut Uruguaylle mitään – ”Epäonnistuin”
- Espanjan MM-pelaajan kisat saattavat olla ohi – ”Hän kärsi paljon”
- Lionel Messi penkillä Argentiinan seuraavassa MM-pelissä
- Belgia kiilasi Egyptin ohi MM-kisoissa
- Uruguayn maalivahti halusi itse tulla vaihtoon jättimokansa jälkeen
- Portugalin MM-pelaajasta maksettiin maltaita – tässä on uusi seura
- Lionel Messin uusi patsas herättää kaksimielisiä mielleyhtymiä
- Vinícius Júniorin maali hylättiin – Brasilian jalkapalloliitto vaatii tuomarikieltoa
- LIVESEURANTA: Norja tuhri pilkun – tähdet edelleen penkillä
- Huippupelejä luvassa – Hollannin ja Japanin seuraavat MM-vastustajat selvillä
- Uruguayn pelaajat ilmiriidoissa päävalmentajansa kanssa ennen elintärkeää MM-ottelua
- Tässä valinnassa Brasilia epäonnistui – rooli jäänyt todella pieneksi
- Veikkausliigasta tuttu toppari miljoonasiirrolla Puolan suurseuraan
- Nyt tuli kova päätös: Erling Braut Haaland penkitetty huippuottelussa
- Neymar vetäytyi siirtoneuvotteluista – kyllästyi odottelemaan
Entinen Englannin maajoukkueen kapteeni David Beckham ei edusta Ison-Britannian historiallista olympiajoukkuetta heinäkuun lopulla alkavissa Lontoon olympialaisissa. Englannin jalkapalloliitto on myös tiedottanut, että yksikään jalkapallon EM-turnauksessa mukana ollut pelaaja ei pelaa olympialaisissa.
– Luonnollisesti olen erittäin pettynyt, että en tullut valituksi, mutta olen nyt joukkueen suurin kannattaja, Beckham kertoi BBC Sport:lle.
– Minulle olisi ollut suuri kunnia olla mukana tässä uniikissa joukkueessa, mutta nyt toivotan heille onnea ja menestystä.
Beckham kuului olympiajoukkueen valmentajan Stuart Pearcen alustavalle 35 pelaajan listalle, mutta ensi maanantain virallisessa joukkueessa hänen nimeään ei ole.
Olympiaturnaus ei ole kansainvälisen jalkapalloliiton FIFA:n virallinen turnaus. Joukkueet koostuvat alle 21-vuotiaista pelaajista, jonka lisäksi turnaukseen voidaan nimetä kolme yli-ikäistä pelaajaa.
Joukkueesta putoaminen tuntuu Beckhamille karvaalta, koska hän on ollut Lontoon olympiahankkeessa mukana alusta lähtien sen puolestapuhujana ja virallisen hakukomitean edustajana.
Kansainvälisen jalkapalloliiton FIFA:n alaisuudessa Ison-Britannian maat, Englanti, Skotlanti, Wales ja Pohjois-Irlanti, kilpailevat omina joukkueina.
Olympialaisissa maat kuitenkin kuluvat Ison-Britannian alaisuuteen ja perinteisesti briteillä ei ole ollut ollenkaan jalkapalloedustusta tässä turnauksessa. Nyt kotikisat tekevät poikkeuksen ja neljä maan edustajista kootaan yksi edustusjoukkue.