Erikoishaastattelussa HJK:n toimitusjohtaja Kari Haapiainen – "Celtic oli vaihtoehdoista toiseksi paras"
HJK:n toimitusjohtaja Kari Haapiainen kertoo SuomiFutis-sivuston haastattelussa mielipiteensä helsinkiläisseuran arpaonnesta Mestarien liigan 3. karsintakierroksella.
Haapiainen ottaa haastattelussa kantaa myös kuumana käyneeseen lippukeskusteluun ja kertoo europelien taloudellisesta merkityksestä seuralle.
Oletko tyytyväinen arvontatulokseen?
Kyllähän se näistä vaihtoehdoista oli toiseksi paras. Vaihtoehdoissa oli myös viime vuosilta tutut serbialainen Partizan ja kroatilainen Dinamo Zagreb. Ja löytyihän sieltä myös sveitsiläinen huippuseura Basel. Sitten vaihtoehtona oli myös slovakialainen MSK Zilina.
Celtic on kuitenkin suuri seura, ja nöyrällä mielin lähdemme ottelupariin.
Huomenna tiistaina pelataan vielä täällä (vierasottelu KR Reykjavikia vastaan). Katsotaan se tulos ensiksi.
Väläyttelit Vastapallo.fi-sivuston haastattelussa, että antaisitte kotiottelussanne vastustajan käyttöön Sonera Stadionin pohjoispäädyn. Etkö ole huolissasi kotiedun menettämisestä?
Emme ole myyneet yhtään lippua vielä. Sitten vasta kun tämän otteluparin (HJK – KR Reykjavik) voittaja on selvinnyt, alamme miettimään näitä asioita. Katsomme asian parhaan mahdollisella tavalla.
Nyt moni on ollut huolissaan asiasta. Jos asiat menevät myönteisesti (HJK selvittää tiensä jatkoon), katsomme torstaina viranomaisten kanssa miten asia menee, koska heillä on tietysti merkittävä rooli asiassa.
Celticin lippukiintiö tuossa ottelussa on 5 prosenttia, mikä tarkoittaa 530 paikkaa. Pohjoispäädyn kapasiteetti on kuitenkin huomattavasti korkeampi. Miksi edes harkitsette koko katsomonosan luovuttamista vierasfanien käyttöön?
Ei siinä ole oikeastaan mitään muuta syytä kuin se, että meidän pitää lähteä yhdestä katsomosektorista liikkeelle. Tässä on erittäin tärkeää se, mitä turvallisuusasiantuntijat ja poliisit opastavat. Se on selvää, että vieraskatsojat ovat aina omassa vierassektiossaan.
Ei kannata ylireagoida asiassa. Mennään nyt asian suhteen ihan rauhassa. Vielä ei ole yhtään lippua myyty. Torstaina Celticin edustajat tulevat – ja sitten tiedetään enemmän missä mennään. Tähän asti kaikki on ollut pelkkää spekulaatiota.
Me olemme vain todenneet, että yksi katsomonosa pitää varata. Haluan sanoa vielä, että totta kai huolehdimme omista kannattajistamme ja pidämme huolen, että heillä on riittävästi lippuja. Mutta asiasta on vielä liian aikaista puhua.
Kuinka tärkeitä europelit ovat HJK:lle taloudellisen tuloksen kannalta?
Kyllähän ne tietysti tärkeitä ovat. Kyllä niissä on parempi menestyä kuin olla menestymättä. Kuitenkin korvaukset, joita peleistä saa, ovat merkittäviä. Tavoitteemme on aina menestyä niin hyvin kuin mahdollista.
HJK pelasi jo viime vuonna vakuuttavasti eurokentillä. Minkälaiset mahdollisuudet Klubilla on yllättää Celtic?
Tiistaina pelataan vielä KR:ää vastaan ja katsotaan sitten tilannetta. Karhua ei voi nylkeä ennen kuin se on kaadettu.
Haastattelu: Jaakko Käyhkö
LUE MYÖS:
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- Huuhkajat koki karvaan tappion Unkarissa – Jesse Joronen pelasi viimeisen maaottelunsa
- Viljami Sinisalon ensi kauden valmentaja selvillä
- Katso: Jacob Friis nimesi Huuhkajien avauskokoonpanon Unkari-otteluun
- Joel Pohjanpalo ja Jesse Joronen saattavat saada nimekkään joukkuetoverin
- Pikkuhuuhkajat ylsi huippusuoritukseen – Lehkosuo: ”Olimme pelillisesti Ruotsin edellä”
- Onko tässä kaikkien aikojen MM-kisamainos? – katso video
- Telegraph: Real Madridin 150 miljoonan dollarin megahankinta selvisi!
- Onko tässä MM-kisojen vaarallisin tutkapari? – ”Ymmärrämme toisiamme”
- LIVESEURANTA: Hurja taistelu! Suomi nosti tasoaan Unkarissa
- Onko tässä MM-kisojen musta hevonen? Ranska kaatui valmistavassa ottelussa
- Onko tässä MM-kisojen musta hevonen? Ranska kaatui valmistavassa ottelussa
- Telegraph: Real Madridin 150 miljoonan dollarin megahankinta selvisi!
- Televisiointi: Huuhkajat kohtaa Unkarin – näin näet ottelun suorana
- LIVESEURANTA: Hurja taistelu! Suomi nosti tasoaan Unkarissa
- Virallista: Casper Terho siirtyy pysyvästi Hollantiin
- Onko tässä MM-kisojen vaarallisin tutkapari? – ”Ymmärrämme toisiamme”
- Gert Remmel sai huippupestin
- Mika Lehkosuon Pikkuhuuhkajat nappasi komean voiton Ruotsista
- Jesse Joronen lopettaa maajoukkueuransa
- Fifalta ankara kielto ennen MM-kisoja – vettä vain maksusta
HJK:n toimitusjohtaja Kari Haapiainen kertoo SuomiFutis-sivuston haastattelussa mielipiteensä helsinkiläisseuran arpaonnesta Mestarien liigan 3. karsintakierroksella.
Haapiainen ottaa haastattelussa kantaa myös kuumana käyneeseen lippukeskusteluun ja kertoo europelien taloudellisesta merkityksestä seuralle.
Oletko tyytyväinen arvontatulokseen?
Kyllähän se näistä vaihtoehdoista oli toiseksi paras. Vaihtoehdoissa oli myös viime vuosilta tutut serbialainen Partizan ja kroatilainen Dinamo Zagreb. Ja löytyihän sieltä myös sveitsiläinen huippuseura Basel. Sitten vaihtoehtona oli myös slovakialainen MSK Zilina.
Celtic on kuitenkin suuri seura, ja nöyrällä mielin lähdemme ottelupariin.
Huomenna tiistaina pelataan vielä täällä (vierasottelu KR Reykjavikia vastaan). Katsotaan se tulos ensiksi.
Väläyttelit Vastapallo.fi-sivuston haastattelussa, että antaisitte kotiottelussanne vastustajan käyttöön Sonera Stadionin pohjoispäädyn. Etkö ole huolissasi kotiedun menettämisestä?
Emme ole myyneet yhtään lippua vielä. Sitten vasta kun tämän otteluparin (HJK – KR Reykjavik) voittaja on selvinnyt, alamme miettimään näitä asioita. Katsomme asian parhaan mahdollisella tavalla.
Nyt moni on ollut huolissaan asiasta. Jos asiat menevät myönteisesti (HJK selvittää tiensä jatkoon), katsomme torstaina viranomaisten kanssa miten asia menee, koska heillä on tietysti merkittävä rooli asiassa.
Celticin lippukiintiö tuossa ottelussa on 5 prosenttia, mikä tarkoittaa 530 paikkaa. Pohjoispäädyn kapasiteetti on kuitenkin huomattavasti korkeampi. Miksi edes harkitsette koko katsomonosan luovuttamista vierasfanien käyttöön?
Ei siinä ole oikeastaan mitään muuta syytä kuin se, että meidän pitää lähteä yhdestä katsomosektorista liikkeelle. Tässä on erittäin tärkeää se, mitä turvallisuusasiantuntijat ja poliisit opastavat. Se on selvää, että vieraskatsojat ovat aina omassa vierassektiossaan.
Ei kannata ylireagoida asiassa. Mennään nyt asian suhteen ihan rauhassa. Vielä ei ole yhtään lippua myyty. Torstaina Celticin edustajat tulevat – ja sitten tiedetään enemmän missä mennään. Tähän asti kaikki on ollut pelkkää spekulaatiota.
Me olemme vain todenneet, että yksi katsomonosa pitää varata. Haluan sanoa vielä, että totta kai huolehdimme omista kannattajistamme ja pidämme huolen, että heillä on riittävästi lippuja. Mutta asiasta on vielä liian aikaista puhua.
Kuinka tärkeitä europelit ovat HJK:lle taloudellisen tuloksen kannalta?
Kyllähän ne tietysti tärkeitä ovat. Kyllä niissä on parempi menestyä kuin olla menestymättä. Kuitenkin korvaukset, joita peleistä saa, ovat merkittäviä. Tavoitteemme on aina menestyä niin hyvin kuin mahdollista.
HJK pelasi jo viime vuonna vakuuttavasti eurokentillä. Minkälaiset mahdollisuudet Klubilla on yllättää Celtic?
Tiistaina pelataan vielä KR:ää vastaan ja katsotaan sitten tilannetta. Karhua ei voi nylkeä ennen kuin se on kaadettu.
Haastattelu: Jaakko Käyhkö