Tältä näytti Eredivisien protesti – pelaajilta väkevä kannanotto rasismia vastaan

© Kuva: Getty Images
Viikkokierroksella eloonjäämiskamppailu Aston Villa - Watford! Lue ennakko & lunasta talletusbonus!

Kerroimme torstaina siitä, kuinka Hollannin kahdella ylimmällä sarjatasolla ryhdyttiin välittömästi laajaan protestiin, kun kakkostasolla Eerste Divisiessä koettiin maaottelutauon aikana rasismiskandaali. FC Den Boschin kannattajat herjasivat rasistisesti Excelsiorin Ahmad Mendes Moreiraa, ja koko maa yhdistyi taisteluun rasismia vastaan.

Kaikissa kahden ylimmän sarjatason viikonlopun peleissä ensimmäinen minuutti jätetään/jätettiin kokonaan pelaamatta signaalina rasismia vastaan. Allaolevasta ESPN:n videosta voi katsoa, miltä kannanotto näytti Ajaxin ja Heraclesin välisessä ottelussa. Yleisö, pelaajat ja valmentajat taputtivat käsiään tärkeän asian puolesta.

Samalla videolla näkyy myös pelaajien lanseeraama julistus hollantilaiselle futisyleisölle. ”Rasismia? Silloin emme pelaa”, oli stadionin valotaululla näytetty teksti.

Myös Hollannin maajoukkueen tähtipelaajat Georginio Wijnaldum ja Frenkie de Jong ottivat painokkaasti kantaa rasismia vastaan Oranjen viimeisessä EM-karsintaottelussa.

400% bonus vedonlyöntiin: Talleta 10€ ja saat 50€ pelirahaa!

1. Avaa pelitili Betsafelle alapuolen napista.
  2. Talleta 10€.
  3. Talletuksen jälkeen saat 50€ pelirahaa.