Mika Ojala: Hollanti mahdollinen ulkomaan kohde
FC Interin Mika Ojala on eittämättä yksi tämän liigakauden tähdistä. Ojala on varmasti merkitty paksulla tussilla usean ulkomaisen seuran hankintalistoille, mutta miten mies näkee itse tulevaisuutensa?
SuomiFutis.com-sivusto otti tästä selvää ja haastatteli FC Interin taitavaa keskikenttäpelaajaa. Nyt on Mika Ojalan puheenvuoro.
Tämä kausi on mennyt sulla erinomaisesti ja tehoja on ropissut enemmän kuin koskaan. Mikä tämän kehitysaskeleen on saanut aikaan?
Tässä on tosi hyvä talvikausi alla. Pääsin harjoittelemaan ilman loukkaantumisia ja olen pysynyt hyvässä kunnossa. Toinen juttu on sitten se, että olen päässyt pelaamaan hyvien jätkien vierellä, jotka osaa pelata ja jotka on tuttuja. On saatu hyviä ihmisiä tuonne kentälle.
Sulla on kova taistelu maalipörssin voitosta Furuholmin Timon kanssa ja ainakin Tamas Gruborovics on myös mukana kisassa. Kuka sen tulee voittamaan?
No mä uskon, että Furuholm voittaa ja oikeastaan toivonkin sitä. Tietysti itsekin keikun maalipörssin kärkipaikoilla ja en ollenkaan pistäisi pahitteeksi sitä, vaikka itse veisin maalipörssin, mutta uskon, että Furuholm sen vie ja se olisi toiveena.
Teillä on nyt yhteensä 32 maalia koossa, mikä lähentelee liigan kahden saman joukkueen pelaajan ennätystä 36, joka on Ismo Liuksen ja Jari Litmasen halussa. Meneekö ennätys rikki tänä vuonna?
No toivottavasti menee ja onhan se iso porkkana. Ja mä uskon kyllä, että me tullaan tässä loppukaudella vielä maaleja tekemään. Uskon, että ennätys voi mennä uusiksi vielä, mutta sen näkee sitten kauden lopun jälkeen.
Job Dragtsma mainitsikin viimeksi viime viikolla, että kyselyitä ulkomaisilta seuroilta on tullut sekä Furuholmille, että sulle. Vetääkö Euroopan liigat jo puoleensa?
No ilman muuta vetää puoleensa ja olisi hienoa kokeilla mihin rahkeet riittää. Sen näkee sitten tulevaisuudessa, milloin se mahdollisuus avautuu.
Missä liigassa pelaaminen olisi unelmien täyttymys sulle?
No varmaan Hollanti olisi yksi parhaista, se vetää puoleensa ja kiinnostaa ja olisi varmasti ihan mahdollinen kohde.
//
Jos katsotaan loppukautta, niin liigassa HJK on tainnut nyt mennä jo menojaan. Mikä ajaa pelaajaa tässä loppukaudesta vielä painamaan kovaa loppuun asti?
HJK on varmaan tosiaan mennyt menojaan ja voittanee mestaruuden, mutta meillä tietysti se kakkossija on se, mikä halutaan pitää ja siihen oltaisiin kyllä todella tyytyväisiä. Me ollaan kuitenkin sitä pystytty pitämään tässä läpi kauden, eikä haluta sitä menettää. Siihen tässä koko joukkue tähtää.
Interillä on nyt ollut vähän vaikeampi jakso takana, vaikka tietysti eilen voitto tuli MyPasta. Mikä Interin vauhdin on saanut hyytymään?
Niin se on vaikea sanoa. Me ollaan tuosta juteltu palavereisssa, mutta totta kai kauden aikana on monta ottelua ja tulee niitä ylä- ja alamäkiä. Mutta toivotaan, että tämä oli nyt se meidän tämän kauden notkahdus ja saadaan tuosta MyPa-voitosta taas itsemme voittojen tielle.
Suomi hävisi Hollannille 0-2 reilu pari viikkoa sitten ja et päässyt pelaamaan ottelussa. Jäikö tämä harmittamaan?
No totta kai se vähän harmittaa, itse jouduin vähän katsomosta seuraamaan peliä, kun en ollut kokoonpanossa mukana ollenkaan. Mutta tiedostan sen, että muita oli edessä ja tosiaan pitää siirtyä isompiin liigoihin, että saa annettua niitä näyttöjä. Ovat nämä pelit kuitenkin niin eri tasoisia, kuin mitä liigassa pelataan. Mutta vähän harmittaa kyllä, niin kuin jokaista pelaajaa, joka ei pääse kentälle.
//
LUE MYÖS:
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- Nuori tähti löi läpi MM-kisoissa – B-lohkon voitosta tuli trilleri
- Jalkapallon MM-kisat 25.6.2026: Aikataulu, ottelut ja tv-lähetykset
- MM-kisoissa jättimäinen pelikielto
- Englannissa ihmetellään, miksi Jude Bellingham ei saanut punaista korttia – tästä on kyse
- MM-kisoissa vielä neljän vuoden päästä? Nyt puhuu Lionel Messi
- Hurja huhu: Markku Kanerva ehdolla yllättävän maajoukkueen päävalmentajaksi
- MM-kisoihin tulossa uusi käytäntö – näin rangaistuspotkukilpailut voivat muuttua
- Brasilialle huippu-uutisia – MM-tähti palaa kehiin monen vuoden tauon jälkeen
- Kuva julki: Tämä Englannin pelaaja kieltäytyi kättelemästä Thomas Parteyta
- Cristiano Ronaldolta kysyttiin Lionel Messistä – latasi tylyt sanat
- Cristiano Ronaldo teki historiaa – ensimmäisenä koskaan MM-kisoissa
- Nyt tuli suru-uutinen – Ranska pelaa Norjaa vastaan ilman päävalmentajaansa
- Cristiano Ronaldo loisti murskavoitossa – Mika Väyrynen otti kantaa MTV:llä: ”Kaiken sen loan jälkeen”
- Cristiano Ronaldolta kysyttiin Lionel Messistä – latasi tylyt sanat
- Iranin joukkue jätti paperille viestin MM-kisapelinsä jälkeen
- Peter Schmeichel: ”Lionel Messin ensimmäinen maali olisi pitänyt hylätä”
- Harry Kane: Uskomaton moka!
- Hurja huhu: Markku Kanerva ehdolla yllättävän maajoukkueen päävalmentajaksi
- Jude Bellinghamilta nöyrä ele MM-kisoissa – ”En ansainnut tätä”
- Brasilialle huippu-uutisia – MM-tähti palaa kehiin monen vuoden tauon jälkeen
FC Interin Mika Ojala on eittämättä yksi tämän liigakauden tähdistä. Ojala on varmasti merkitty paksulla tussilla usean ulkomaisen seuran hankintalistoille, mutta miten mies näkee itse tulevaisuutensa?
SuomiFutis.com-sivusto otti tästä selvää ja haastatteli FC Interin taitavaa keskikenttäpelaajaa. Nyt on Mika Ojalan puheenvuoro.
Tämä kausi on mennyt sulla erinomaisesti ja tehoja on ropissut enemmän kuin koskaan. Mikä tämän kehitysaskeleen on saanut aikaan?
Tässä on tosi hyvä talvikausi alla. Pääsin harjoittelemaan ilman loukkaantumisia ja olen pysynyt hyvässä kunnossa. Toinen juttu on sitten se, että olen päässyt pelaamaan hyvien jätkien vierellä, jotka osaa pelata ja jotka on tuttuja. On saatu hyviä ihmisiä tuonne kentälle.
Sulla on kova taistelu maalipörssin voitosta Furuholmin Timon kanssa ja ainakin Tamas Gruborovics on myös mukana kisassa. Kuka sen tulee voittamaan?
No mä uskon, että Furuholm voittaa ja oikeastaan toivonkin sitä. Tietysti itsekin keikun maalipörssin kärkipaikoilla ja en ollenkaan pistäisi pahitteeksi sitä, vaikka itse veisin maalipörssin, mutta uskon, että Furuholm sen vie ja se olisi toiveena.
Teillä on nyt yhteensä 32 maalia koossa, mikä lähentelee liigan kahden saman joukkueen pelaajan ennätystä 36, joka on Ismo Liuksen ja Jari Litmasen halussa. Meneekö ennätys rikki tänä vuonna?
No toivottavasti menee ja onhan se iso porkkana. Ja mä uskon kyllä, että me tullaan tässä loppukaudella vielä maaleja tekemään. Uskon, että ennätys voi mennä uusiksi vielä, mutta sen näkee sitten kauden lopun jälkeen.
Job Dragtsma mainitsikin viimeksi viime viikolla, että kyselyitä ulkomaisilta seuroilta on tullut sekä Furuholmille, että sulle. Vetääkö Euroopan liigat jo puoleensa?
No ilman muuta vetää puoleensa ja olisi hienoa kokeilla mihin rahkeet riittää. Sen näkee sitten tulevaisuudessa, milloin se mahdollisuus avautuu.
Missä liigassa pelaaminen olisi unelmien täyttymys sulle?
No varmaan Hollanti olisi yksi parhaista, se vetää puoleensa ja kiinnostaa ja olisi varmasti ihan mahdollinen kohde.
//
Jos katsotaan loppukautta, niin liigassa HJK on tainnut nyt mennä jo menojaan. Mikä ajaa pelaajaa tässä loppukaudesta vielä painamaan kovaa loppuun asti?
HJK on varmaan tosiaan mennyt menojaan ja voittanee mestaruuden, mutta meillä tietysti se kakkossija on se, mikä halutaan pitää ja siihen oltaisiin kyllä todella tyytyväisiä. Me ollaan kuitenkin sitä pystytty pitämään tässä läpi kauden, eikä haluta sitä menettää. Siihen tässä koko joukkue tähtää.
Interillä on nyt ollut vähän vaikeampi jakso takana, vaikka tietysti eilen voitto tuli MyPasta. Mikä Interin vauhdin on saanut hyytymään?
Niin se on vaikea sanoa. Me ollaan tuosta juteltu palavereisssa, mutta totta kai kauden aikana on monta ottelua ja tulee niitä ylä- ja alamäkiä. Mutta toivotaan, että tämä oli nyt se meidän tämän kauden notkahdus ja saadaan tuosta MyPa-voitosta taas itsemme voittojen tielle.
Suomi hävisi Hollannille 0-2 reilu pari viikkoa sitten ja et päässyt pelaamaan ottelussa. Jäikö tämä harmittamaan?
No totta kai se vähän harmittaa, itse jouduin vähän katsomosta seuraamaan peliä, kun en ollut kokoonpanossa mukana ollenkaan. Mutta tiedostan sen, että muita oli edessä ja tosiaan pitää siirtyä isompiin liigoihin, että saa annettua niitä näyttöjä. Ovat nämä pelit kuitenkin niin eri tasoisia, kuin mitä liigassa pelataan. Mutta vähän harmittaa kyllä, niin kuin jokaista pelaajaa, joka ei pääse kentälle.
//