Aleksandr Kokko: Pärjäsin erinomaisesti Norwichissa
Vuoden 2008 liigan maalikuningas Aleksandr Kokko pelaa ensimmäistä kauttaan VPS:n riveissä. Tällä hetkellä loukkaantuneena oleva Kokko kuuluu niihin harvoihin pelaajiin, jotka osaavat laittaa pallon pussiin.
SuomiFutis.com-sivusto haastatteli Kokkoa selvittäen miehen loukkaantumistilannetta, ulkomaan virityksiä ja tulevaisuutta.
Olet tällä hetkellä loukkaantuneena. Onko mahdollista, että pelaat vielä kauden lopussa?
On se mahdollista, mutta en halua hirveästi riskejä ottaa, eli ei ehkä kovin todennäköistä.
Kausi on tietysti jäänyt vähän lyhyeksi, mutta miltä on tuntunut pelata Vepsussa ensimmäistä vuotta?
Ihan hyvin olen viihtynyt. Kausi ei tietysti ole kovin hyvin mennyt sarjan puolesta joukkueelta, mutta olen kyllä tykännyt pelata täällä ja seura on toiminut tosi hyvin.
Sinulla on optio ensi vuodesta VPS:n kanssa. Tuletko jatkamaan Vaasassa myös ensi vuonna?
Sitä ei tiedä vielä tässä vaiheessa – se on valmentajakysymys. Sen näkee sitten kun tietää, kuka on seuraava. Nythän meillä vaihtui kakkosvalmentaja päävalmentajaksi ja tuleva päättää sitten asiasta.
Aiemmin tänä vuonna kävit näytillä Championshipin (nyk. Valioliigan) Norwichissa. Uskotko pelaavasi ulkomailla Englannissa tai jossain muualla tulevaisuudessa?
Se on tavoite. Norwichissa käynti antoi valtavasti itseluottamusta ja pärjäsin siellä erinomaisesti. Sääli tietysti, että sopimusta ei syntynyt sen jälkeen. Mutta ehdottomasti toivon pelaavani ulkomailla tulevaisuudessa.
//
Voitit 2008 liigan maalikuninkuuden, mutta sen jälkeen on ollut hiukan hiljaisempaa. Mikä viime vuosina on pitänyt maalihanoja kiinni?
Niin en tiedä. Vuosi 2009 oli vaikea, enkä osaa ihan selittää, että mistä se kiikastaa. Totta kai siinä oli loukkaantumisia ja usein huippukauden jälkeen tulee sitten vaikeampi vuosi. 2010 sitten taas oli oikeastaan aika hyvä, Hongassa ja PoPa:ssa pelit meni hyvin, tein 2 maalia (PoPassa lisäksi 5 maalia) ja annoin 14 maalisyöttöä.
Nyt vuosi 2011 on taas ollut vaikeampi, mutta vaikea sanoa mikä sen on aiheuttanut.
VPS:llä on vielä pisteissä mahdollisuudet sarjan keskikastiin. Minkälaisia otteita odotat joukkueelta kauden viimeisissä peleissä?
No odotan, että raavitaan pisteitä mahdollisimman paljon. Meillä on tavoitteena päästä sinne seitsemännenneksi tai kuudenneksi. Sarja on ollut erittäin tasainen ja meillä on tilastollisesti eniten tasureita koko liigassa, mikä on sikäli harmi, että ainakin puolet niistä olisi voinut kääntyä meille, jolloin tilanne sarjassa olisi täysin erilainen.
Esimerkiksi Honka oli hätää kärsimässä meidän kanssamme ja meillä oli mahdollisuus lyödä jopa Inter. Peli on ollut hyvää, mutta tulokset jääneet siitä.
//
LUE MYÖS:
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- Jalkapallon MM-kisat 25.6.2026: Aikataulu, ottelut ja tv-lähetykset
- MM-kisoissa jättimäinen pelikielto
- Englannissa ihmetellään, miksi Jude Bellingham ei saanut punaista korttia – tästä on kyse
- MM-kisoissa vielä neljän vuoden päästä? Nyt puhuu Lionel Messi
- Hurja huhu: Markku Kanerva ehdolla yllättävän maajoukkueen päävalmentajaksi
- MM-kisoihin tulossa uusi käytäntö – näin rangaistuspotkukilpailut voivat muuttua
- Brasilialle huippu-uutisia – MM-tähti palaa kehiin monen vuoden tauon jälkeen
- Kuva julki: Tämä Englannin pelaaja kieltäytyi kättelemästä Thomas Parteyta
- Cristiano Ronaldolta kysyttiin Lionel Messistä – latasi tylyt sanat
- Jude Bellinghamilta nöyrä ele MM-kisoissa – ”En ansainnut tätä”
- Cristiano Ronaldo teki historiaa – ensimmäisenä koskaan MM-kisoissa
- Nyt tuli suru-uutinen – Ranska pelaa Norjaa vastaan ilman päävalmentajaansa
- Cristiano Ronaldo loisti murskavoitossa – Mika Väyrynen otti kantaa MTV:llä: ”Kaiken sen loan jälkeen”
- Cristiano Ronaldolta kysyttiin Lionel Messistä – latasi tylyt sanat
- Iranin joukkue jätti paperille viestin MM-kisapelinsä jälkeen
- Peter Schmeichel: ”Lionel Messin ensimmäinen maali olisi pitänyt hylätä”
- Harry Kane: Uskomaton moka!
- Hurja huhu: Markku Kanerva ehdolla yllättävän maajoukkueen päävalmentajaksi
- Jude Bellinghamilta nöyrä ele MM-kisoissa – ”En ansainnut tätä”
- Näkökulma: Nyt on aika penkittää Lionel Messi
Vuoden 2008 liigan maalikuningas Aleksandr Kokko pelaa ensimmäistä kauttaan VPS:n riveissä. Tällä hetkellä loukkaantuneena oleva Kokko kuuluu niihin harvoihin pelaajiin, jotka osaavat laittaa pallon pussiin.
SuomiFutis.com-sivusto haastatteli Kokkoa selvittäen miehen loukkaantumistilannetta, ulkomaan virityksiä ja tulevaisuutta.
Olet tällä hetkellä loukkaantuneena. Onko mahdollista, että pelaat vielä kauden lopussa?
On se mahdollista, mutta en halua hirveästi riskejä ottaa, eli ei ehkä kovin todennäköistä.
Kausi on tietysti jäänyt vähän lyhyeksi, mutta miltä on tuntunut pelata Vepsussa ensimmäistä vuotta?
Ihan hyvin olen viihtynyt. Kausi ei tietysti ole kovin hyvin mennyt sarjan puolesta joukkueelta, mutta olen kyllä tykännyt pelata täällä ja seura on toiminut tosi hyvin.
Sinulla on optio ensi vuodesta VPS:n kanssa. Tuletko jatkamaan Vaasassa myös ensi vuonna?
Sitä ei tiedä vielä tässä vaiheessa – se on valmentajakysymys. Sen näkee sitten kun tietää, kuka on seuraava. Nythän meillä vaihtui kakkosvalmentaja päävalmentajaksi ja tuleva päättää sitten asiasta.
Aiemmin tänä vuonna kävit näytillä Championshipin (nyk. Valioliigan) Norwichissa. Uskotko pelaavasi ulkomailla Englannissa tai jossain muualla tulevaisuudessa?
Se on tavoite. Norwichissa käynti antoi valtavasti itseluottamusta ja pärjäsin siellä erinomaisesti. Sääli tietysti, että sopimusta ei syntynyt sen jälkeen. Mutta ehdottomasti toivon pelaavani ulkomailla tulevaisuudessa.
//
Voitit 2008 liigan maalikuninkuuden, mutta sen jälkeen on ollut hiukan hiljaisempaa. Mikä viime vuosina on pitänyt maalihanoja kiinni?
Niin en tiedä. Vuosi 2009 oli vaikea, enkä osaa ihan selittää, että mistä se kiikastaa. Totta kai siinä oli loukkaantumisia ja usein huippukauden jälkeen tulee sitten vaikeampi vuosi. 2010 sitten taas oli oikeastaan aika hyvä, Hongassa ja PoPa:ssa pelit meni hyvin, tein 2 maalia (PoPassa lisäksi 5 maalia) ja annoin 14 maalisyöttöä.
Nyt vuosi 2011 on taas ollut vaikeampi, mutta vaikea sanoa mikä sen on aiheuttanut.
VPS:llä on vielä pisteissä mahdollisuudet sarjan keskikastiin. Minkälaisia otteita odotat joukkueelta kauden viimeisissä peleissä?
No odotan, että raavitaan pisteitä mahdollisimman paljon. Meillä on tavoitteena päästä sinne seitsemännenneksi tai kuudenneksi. Sarja on ollut erittäin tasainen ja meillä on tilastollisesti eniten tasureita koko liigassa, mikä on sikäli harmi, että ainakin puolet niistä olisi voinut kääntyä meille, jolloin tilanne sarjassa olisi täysin erilainen.
Esimerkiksi Honka oli hätää kärsimässä meidän kanssamme ja meillä oli mahdollisuus lyödä jopa Inter. Peli on ollut hyvää, mutta tulokset jääneet siitä.
//